onsdag 22. april 2009

Bladverk er konge

Jeg er veldig glad i spennede bladverk. Det gjør virkelig forskjellen i et bed. Her er et lite knippe fra hagen og drivhuset akkurat nå:

 

Geranium Blue Sunrise

 

Geranium 'Blue Sunrise' ser spennende ut allerede før den har kommet skikkelig opp av jorda Love Struck

 

Rumex sanguineus 

Rumex sanguineus er kommet utrolig langt de siste dagene!

I år jeg være flittig med saksa, så den ikke får spredd seg så infernalsk...

 

 

 

Solenostemon Pinapple Queen

 

Solenostemon / Coloeus 'Pineapple Queen' er min absolutte favoritt av coleusene. Flotte farger og akkurat passe vekstkraft. Dessuten bruker den lang tid på å sette blomster, så det blir ikke så mye blomsterkniping på denne.

Tropaoleum Cobra

 

Tropaoleum 'Cobra' har jeg fått frø av fra Solfrid- Jeg gleder meg til å se denne vokse!

2 kommentarer:

Villrose sa...

"Blue Sunrise" er utrolig fin! På alle måter. Speider etter, og håper min har klart seg...

Marit sa...

Ja, det finnes mye fint bladverk på div. planter. Jeg kjenner på meg at i år skal jeg få tak i flere spennende heuchera. De har også flott bladverk!