mandag 26. januar 2009

Treg Silja, fantastisk hagevenner og bilde nr 6

Her har det jaggu skjedd fint lite fra min side på en god stund. Men du og du så mye som hadde skjedd fra andre hold! Awarder og utfordringer i fleng har dukket oppSurpriseBig Hug, så nå er det på tide med en oppdatering.

Først en oppdatering på hagefronten. Eller ja, hagen ligger nå der og den inspiseres stadig, men det er jo ikke stort som skjerLaughing. MEN jeg har fått isolert drivhuset med bobleplast og satt opp de to store undervanningsbrettene, så nå er det innflyttingsklart! Målet er å vente til 15. februar med å fyre opp lys og varme, men det spørs om jeg klarer å holde meg såpass lenge. Jeg er ute der litt om kveldene og driver med såing, og det er bare SÅ herlig å være i gangStar. Sålista består foreløpig av 82 sorter, så jeg tror jeg kan skyte en hvit pil etter målet om å ikke så over 100 sorter. Jeg har jo nesten ikke engang sett på sommerblomstene ennåSick Det eneste som har spirt foreløpig er blodbeger, og de ser ut til å ha det greit. Men nå er det altså potter ute, i drivhuset, på badet i kjøleskapet, på planterommet og i skuffen min. Ergo: et perfekt husAngel. I dag fikk jeg til og med kongekommentaren fra mannen min: "Jeg merker at du er gladere nå som såingen er i gang"Love Struck. Så summasummarum (eller hva det nå heter) er jeg godt fornøyd.

Så, i kronologisk rekkefølge, kommer awarder og slikt:

Jeg er skikkelig dårlig på å plukke ut enkelte blogger fra det store havet av veldig gode blogger. Setter stor pris på å lese dem når jeg har litt tid til overs. Det har blitt lite av denslags i det siste, men jeg kommer sterkere tilbake senere.

Denne awarden fikk jeg av ToneM, Mari Anne og Assa, tusen hjertelig takk til dere!

"Denne bloggen investerer i og tror på NÆRHET- nærhet i rom, tid og forhold! Disse bloggerne er usedvanlig sjarmerende og søte, og formålet er å finne og å være venner. De er ikke opptatt av utmerkelser og selvhevdelse. Vårt håp er at når båndene på disse utmerkelser er kuttet, vil enda flere vennskap ha forplantet seg. Vær vennlig å gi litt ekstra oppmerksomhet til disse! Gi denne utmerkelsen til åtte bloggere, som igjen må velge seg åtte nye. Inkluder denne teksten på utmerkelsen deres".

Jeg vil gi denne videre til disse:

Snuffeldyret, Harryford, Elsa, Ellea, Lene, Trine, Lineca og Rekkehuset

Snuffeldyret har gitt meg en utfordring: Vis det 6. bildet i den 6. mappa. Spennende! Jeg klikket meg nervøst inn på hagegalalbumet og fant dette bildet på den plassen:

Malva med besøk!

Dette er en Malva med besøk av en bitteliten flue. Bildet ble tatt i 2006, mitt første hagegale år.

Jeg synes i grunnen det var bra at det ble dette bildet, for det var fare for at det skulle bli et bilde av grunnmuren til drivhusetRolling on the floor

Til slutt har Miamaria gitt meg denne awarden (som jeg vel strengt tatt ikke synes jeg fortjenerWhistling), men tusen millioner takk allikevel!

Her er reglene:
1. Vinneren kan kopiere denne logoen til hans/hennes side.
2. Lag en link til han/henne du fikk awarden fra.
3. Nominer minst 7 andre blogger.
4. Lag linker til disse bloggene på bloggen din.
5. Legg igjen en beskjed på bloggene til de nominerte
.

Jeg vil gi denne videre til

Lin, Omkalfateret, Marios verden, Sagaes lille hage, Hagen p[ hytta, Helen og Marit.

Phjuuuuuuuu, dette ble en maratonblogpost. Skal pr;ve [ beherske meg neste gang. Og faktisk, underveis har jeg prestert [ k;dde til tastaturet, s[ jeg kan ikke skrive enkelte bokstaver og tegn. F[r teste det eldgamle trikset, Restart og se hva som skjerHee hee

10 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen takk, Silja! Det var hyggelig. Jeg har den liggende fra før, men nå skal jeg bare endre på overskriften på den, så... :-)

Anonym sa...

Tusen takk, Silja! Det var hyggelig. Jeg har den liggende fra før, men nå skal jeg bare endre på overskriften på den, så... :-)

Nina i Paradiset sa...

Sitter her med så-abstinens selv, så jeg måtte bare innom en likesinnet.....!
Gleder meg til en tidlig vår (kommer mange uker tidligere enn der jeg bodde før) og en stor hage med bare en brøkdel beplantet!
Kan det bli bedre??
Klem!

Ps om du tilfeldigvis vet av, eller kommer over en flott eiendom for salg i nærheten, så gi meg ett vink da. Samboern har en tante og onkel med to store hunder, som skal selge huset i Oslo og flytte på landet! (de som har hytte i Stavern, -som de også trolig skal selge) De blir snart pensjonister, og er ikke den typen som driver å pusser opp....
(Og gjett hvem som er enearving, -så det MÅ være noe bra! Ha ha...!)

Mario`s Verden sa...

Å tusen takk Silja!!
Nå åssen går det med coleusovervintringen???
Jeg har klart å ta stiklinger av den supertrege Pallisandra en jeg fikk av deg i fjor.
Spennende å følge med deg i en ny sessong.
Ha en fin uke .

Anne på Moseplassen sa...

du var heldig med det bildet der du! Festlig denne utfordringen, har dukket opp mye rart de siste dagene :)

Ellen Walnum sa...

Å tusen takk Marosa, dette var hyggelig!!

Jeg kjenner så godt igjen dette med utålmodigheten med å så og komme i gang i drivhuset. Jeg klarte jo ikke å holde meg før til slutten av november jeg før jeg måtte starte litt i det små:-))

Og husets herre har også merket at humøret til mor stiger fra disse tider og utover, jeg tror han er hagegaforumet evig takknemlig fordi han har fått en mye mer fornøyd frue:-)

Harryford sa...

Takker og bukker for oppmerksomheten, og fine ord i bloggen min! Og som vanlig, passer oppmerksomheten - Awarden - minst like mye, på den som har sendt den! ;-)

Drivhuset ferdig! - Lucky you! - Jeg begynner å snekre på mitt nye i dag! Yesss!

Ha en riktig fin dag!

Silja sa...

Nina: Du har en speider i området!
Mario: Joda, coleusene står på planterommet og koser seg. Mistet noen få i høst, da jeg satt stiklingene litt for kaldt i begynnelsen. Men de fleste har jeg fremdeles. Palisandraen er lekker ja, håper den kommer seg , den ser litt pjusk ut.
Anne: Ja, denne bildeutfordringen var jammen meg morsom. Masse flotte bilder som dukker opp over alt :-)
harryford: Lykke til med snekring, det blir nok knallbra skal du se! :-)

Marit sa...

Takk for hilsen og award! Hyggelig å høre i fra deg :-)

Rekkehuset sa...

Tusen takk for awarden! Så koselig at du tenkte på meg og syntes jeg fortjente den - nå ble jeg veldig glad!
Du er som vanlig godt i gang med neste hagesesong skjønner jeg:-) Du har jo litt å leve opp til du som vinner konkurranser og greier:-)
Ha en fortsatt fin uke Marosa, hjertelig hilsen Hanne.