torsdag 11. juni 2009

Tagget av Orchis

Her er det travle dager. Så travle at jeg ikke finner tid til å skrive i bloggen, men jeg håper det retter seg litt snart. Uansett, jeg er blitt tagget av Orchis, så den utfordringen må jeg jo ta:

Hva er du opptatt av for tiden? Å få alle småplantene i jorda, og prøve å lage en plan for alle tingene som skullle vært gjort i hagen. Og å grue meg til august da jeg får en hel busslast på hagebesøkNailbiting.

Hva har du på deg i dag? Mørk lilla bomullsgenser (en av de mange og nesten enerådende i mitt klesskap), og lilla treningsbukser.

Hva skal du spise til middag? I dag ble det spaghetti og kjøttsaus. Grei og barnevennlig mat.

Hva vil du gjerne lære deg? Å sy. Jeg blir irritert som en tyrefekterokse bare jeg ser snurten av en symaskin, men det hadde jammen meg vært greit å kunne. Men svigermor er fin å haBatting Eyelashes

Hva hører du på akkurat nå? Ingenting! Ungene er nettopp lagt, og det er sant å si herlig med litt stillhet i blant.

Hvordan er ditt favorittvær? Vindstille og sol !!! Men ikke for varmt, er det over 30 grader begynner lunta mi å bli faretruende kort. Ved 40 grader er det ingen som vil være i nærheten av meg, det kan jeg forsikre omLaughing

Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå? Å ta ut de 5 ukene med avspasering jeg har til gode på jobben (i tilleg til 5 uker ferie)At wits end + å spa opp urtebedet og ommøblere det fullstendig.

Hva syns du om den personen som tagget deg? Jeg synes Orchis har en utrolig bred kunnskap om planter og hage. Og ikke å forglemme en morsom og underholdene penn i bloggen sin. Jeg har bare truffet ham ganske hastig i forbindelse med forrige Forumtreff, men det virket absolutt som en meget hyggelig fyr, som jeg godt kunne tenkt meg å bli bedre kjent medHappy.

Hvis du kunne fått et hus, ferdig innredet, hvor som helst i verden – hvor skulle det vært? Aj, det er vanskelig, jeg er nok altfor lite av en drømmer til å ta et sånt ønsker på strak arm. Om vinteren pleier jeg å si at Norge er et sted kun for spesielt interesserte, men om sommeren kan jeg ikke skjønne hvorfor folk reiser herfra. Jeg skulle gjerne hatt en residens i et varmere land, men tror aldri jeg kunne flytte fra Norge for godt. Men kanskje et hus i nord-Italia eller et koselig sted i Frankrike? Generelt liker jeg meg best utenom de store turistmagnetene.

Hva ville du gjerne hatt akkurat nå? En diger haug med Brownies også kanskje en bitteliten trepeon?

Hva vil du gjerne bli kvitt? Vassarve!!

Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dratt? Ingen steder. Ungene er lagt og jeg har ikke sagt i fra at jeg skal dra noen steder. Neida, fnis, jeg ville dratt til Peru tror jeg. Har alltid hatt lyst til å reise i Sør-Amerika, det er ganske blankt på mitt kart foreløpig.

Hvilket språk vil du lære? Spansk hadde vært greit å kunne. Også kroppspråk daCool

Hva ser du etter i en venn? Noe må være litt likt meg og noe litt ulikt. En ganske selvstendig person, som skjønner dette med å gi og å ta. En raus og varm person som ikke henger seg opp i detaljer. Det at man kan bry seg uten å bry seg, hvis dere skjønner...

Hvem vil du gjerne møte? Monty Don kanskje? Eller Jonas Gahr Støre? Ellers synes jeg Orchis' ønske om å møte Sir David Attenborough hørtes meget interessant ut.

Hva slags musikk liker du? Det aller, aller meste, unntatt svensk-toppar. Er vel mest glad i pop, rock og jazz.

Hva er favorittplagget i klesskapet ditt? Tynne bomullsgensere, som nevnt over....De liksom hopper oppi handlekurven hver eneste gang jeg handler. Mannen min er oppgitt, men nå tror jeg han har resignert og gitt oppTongue

Hva er drømmejobben? Den jeg har nå, tror jegBlushing. Jeg trives veldig godt med jobben som landbruksrådgiver med økologisk korndyrking som fagområde.

Har du noen favorittmodeller? Øøøøøø , nei....

Hvis du hadde hatt 1000 kroner nå, hva ville du brukt det på? En hinsides fin trepeon.

Beskriv stilen din? Sporty, kanskje på grensen til fjortis...Rolling on the floor

Hva var det siste motebladet du leste? Øøøøøøøø, vet ikke, teller Norsk Hagetidend?

Den siste cd-en du kjøpte? Husker ikke, det er såååå lenge siden. Tror det var Elvira Nikolaisen. Jeg er egentlig veldig glad i musikk, men etter at bråkebøttene av noen unger er i seng har jeg i grunnen mest behov for stillhet og plass for egne tanker.

Hva hørte du på da du ble tagget? Ingenting tror jeg.

Hva vil du akkurat nå? Ut for å plante noen småplanter og bare suse rundt litt i hagen.

Sender utfordring videre til Sagae og Snuffeldyret.

2 kommentarer:

Sagae sa...

JUUHUU. Da har jeg svart på taggingen.



en busslass med besøk ??????? det tar du vel på strak arm?

Anonym sa...

Trivelig å bli bedre kjent! :)
Ha en strålende helg.