onsdag 8. april 2009

Planter ut av ørene

Ja, her er det så mye planter nå at det snart vokser ut av ørene mine. Drivhuset er så stappfullt at man må ut for å skifte mening. Og det gjør jeg jo stadig vekkRolling on the floor . Her er det 5,2 m x 90 cm undervanningsbrett. De er fullstendig proppfulle av småplanter (som begynner å bli ganske voksne smått om senn). I tillegg er alle hyller og border fulle. Gulvet er så stappende fullt at jeg snart ikke kan trø der inne. Hm.... Jeg så på denne hagemessen på Lillestrøm som en flott mulighet til å bli kvitt en del overskudd. Men det som har skjedd er jo bare det at jeg har blitt enda mer hysterisk for å kaste småplanter, og ender opp med å prikle dobbelt så mye som jeg egentlig ville gjortEye-rolling. Og det er jo som kjent allerede for mye Surprise Nå gleder jeg mer enn noensinne til messa for å si det sånnLaughing. Ikke for det, det skal bli virkelig morsomt å stå på stand for Hagegal, jeg gleder meg også til det.

Tidligere i dag var jeg innom Trine på Blomsterknatten for å hente noen t-skjorter som skulle til Lillestrøm. Hun har fått et virkelig hyggelig nytt hjem og kjelleren var, ikke uventet, proppfull av Brugmansia. Imponerende var detNot worthy. Og jeg kom ikke tomhendt hjem, 2 spennende trompeter ble med i tillegg til en flott frøplante av apeskrekk. Trompetene er nå pottet opp i litt større potte, sånn at de får en koselig velkomst til HoltetBig Hug. Takk Trine!

Status ute er at alle bedene er ryddet, ettersom den siste snøen har forduftet. Det var jaggu på tide om jeg skal si det selv. Nå tyter det opp en masse spennede spirer. Det er faktisk veldig spennende for meg, for horder av dem har jeg ikke peiling på hva er for noe. Det ble plantet over en lav sko i fjor høst og merkelappene ville ikke samarbeide med meg. Tullinger.

God påske til alle som titter innom!

12 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Jotakk, kjenner følelsen:-) Nå er det ikke antydning til lysthus ute i drivhuset mitt, nå er det bare drivhus og hver minste lille flekk er fylt opp av planter:-)

Mari Anne sa...

Det var kjente toner det der. Vi har "stollek" til stadighet her hos oss. Når skal du til hagemessa? Jeg har lovet deg en Ipomoea "Blackie" . Også hadde det vært koslig å tatt en kaffe da.

potentilla sa...

Merkelapper....hva er det??

Miamaria sa...

Ha ha ha, morsom beskrivelse! Er så dumt at jeg kommer så seint på fredag, hadde vært artig å treffe deg også. Men jeg kommer meg nok ikke på messe før på lørdag.

Trine sa...

Takk for visitten. Nå kan du skryte av at du var den første hagegale som besøkte meg på Knatten ;-) Fikk plassert pottene fra deg også, slik at de får litt lys fram til de kan ut.

Anonym sa...

Merkelapper ja....
Jeg har ligget ute i bedene mine i dag, og har møtt på opptil flere individer som jeg ikke helt kjenner. Da blir det sånn: friend or foe? - men jeg tør ikke røkke opp noe uten at jeg er sikker.

Silja sa...

Mari Anne: Stolleken er morsom ja ;-)Jeg ser av sålisten din at du trolig får problemer selv, he he...
Jeg skal på hagemessen på fredagen. Står på stand fra 11-16 ihvertfall, så blir det vel litt til og fra etter det tenker jeg. Hadde vært moro å treffes ja! Og hvis du i tillegg skaffer meg en 'Blackie' blir jeg hoppende glad!

Silja sa...

miamaria: Ja det hadde definitivt vært moro å treffes. Men det er jo ikke alltid det passer, kan jo ikke henge på hagemesse hele helgen. det er jo bare Sigrid som er gal nok til det ;-)

Sigrid sa...

Det der med panikkplanting om høsten hørtes kjent ut :-) De siste plantene mine ble plantet i mørket, kvelden før årets første snø var meldt. Så der venter det nok en del overraskelser når det gjelder samplantinger :-D
Jeg akter å kooose meg med hagemessa - Gæern eller ikke :-D)))

Silja sa...

Litt gærne er vi vel alle, Sigrid ;-). Jeg gleder meg uansett masse til messa :-))

IngunnBW sa...

Merkelapper har man da ikke til når det er på det travleste i bedene om sommeren. Jeg plantet masse stauder og roser i fjor uten å notere meg noe som helst. Stakk plantelappene ved foten av plantene, men de er borte...som vanlig! Hvert år tenker jeg at i år MÅ jeg lage et kart over bedene, men det blir med tanken :)

Jeg har fått ordnet transport til messen og regner med å dukke opp med planter før åpningstid fredag. Skal bli godt å få frigjort litt plass ja! Men mange av de er fremdeles bittesmå

Silja sa...

Så bra at du kommer Ninni! Da sees vi :-))